Instagram Pinterest Youtube

A kádnak és az autó belterének minél kényelmesebbnek kell lennie

Beszélgetés Jan Dědekkel, a stúdió Storz senior designerével

Csehországból származik, autó designt tanult Angliában és egy osztrák stúdióban dolgozik. Lát valamilyen különbséget a fürdőszoba felszerelésben nálunk és a világ többi részén?
A fürdőszobák mindig az intim területek közé tartoznak. A hétköznapi fürdőszobát mindenki a saját egyéni stílusa alapján rendezi be, és ezt általában csak kevésbé befolyásolja a trend. Nálunk az osztrák hegyekben egy kicsit a retro stílus fölényét érzem. Nagyobb fürdőszobák, sok régi fa, mintha valamilyen bontott szénatárolóból származna. Ez mind azonban modern elemekkel kombinálva, kádakkal és mosdókkal, úgyhogy az eklektikus hatás, mint végeredmény nagyszerűen beleillik a régiónkba (Zell am See körül Pinzgau).

A Ravak részére főként kádakat alkotott. Milyen aktuális trendeket lát a kád designban?
vana LoveStory IISzemély szerint a kád designt két szemszögből látom. Az első a forma. A külső részen lévő nagyon éles élek és a belső lekerekített organikus formák kombinációjáról van szó. Nagyon minimalista és tiszta, érdekes és kellemes harmóniát alkot. Ezt az aktuális trendet követtük, amikor a LoveStory II kádjukat fejlesztettük. Belül ismét a szív helyettesíthetetlen formáját másoltuk, de a belső vonalvezetést leegyszerűsítettük, letisztultabbá tettük és a modern egyszerű kifejezés irányába vittük el.

A másik irány, ahova a jelenlegi design tart, szerintem az innovációk, mint például a megvilágítás megoldásai (különböző áttetsző felületek és nem csak a LED világítás), vagy a víz bevezetési megoldásai (csaptelep nélkül, szifonnal stb.). Örülök, hogy ebben az irányban megelőztük a korunkat, amikor 2005-ben a You kád fejlesztésénél a fejtámasz alól a csípő körüli gerincrésznél oldottuk meg a kád feltöltését. Ez az irányzat a designban folyamatosan fejlődik, mert az esztétikán kívül saját praktikus előnyei is vannak.

Studio Design Storz főként az autó design területére specializálódott. Olyan márkák megrendelései vannak mögöttük, mint a Volvo, a BMW, a Porsche, az Audi... Lát valamilyen párhuzamot az autó és a fürdőszobai felszerelés között?
Igen, természetesen, van itt összefüggés. Az, hogy az autó designra összpontosítunk számunkra nagy haszonnal bír és más termékeknél is tudjuk alkalmazni. Első sorban a helyes arányokról és a felület kidolgozásáról van szó. Természetesen az ergonómia is szerepet játszik, hogy milyen érzések töltik el az embert a fürdőszobában vagy az autó belső terében. Nagy kihívás számunkra úgy gondolkodni a fürdőszobai termékekről, hogy azok a felhasználók többségének megfeleljenek. Például a kádak esetén ez ugyanolyan, mint az autók esetében, biztonságosan és kellemesen kell beleférnie a kétméteres langalétának és az aprócska hölgynek is.

Akkor ezt maradéktalanul teljesítette a You kádunknál is. Ön szerint melyik ágazat fejlődik gyorsabban – az autó design vagy a fürdőszoba design?
Inkább az autóipar. Jobban kidolgozott, a pénz, ami belefolyik, lényegesen több. A fürdőszoba design szerintem nem áll rosszul, csak rendelkezhetne több koncepcióval, hiányzik a vízió, hogy hogyan nézhetne ki a fürdőszoba, mondjuk húsz év múlva, miben lehetne jobb és az ember, hogyan használhatná ki jobban.

A Ravak az egyedüli cég Csehországban, amellyel a stúdió Design Storz együttműködik. Kádakat fejlesztenek számunkra. Melyik kád a legkivételesebb ön szerint a termelésükből?
Ami a praktikusságot illeti az XXL és a You tetszik. Organikus formáinak köszönhetően, amelyek minden felhasználót kényeztetni tudnak, megkedveltem az AvocadoT és újabban a LoveStory II-t is.

A RAVAK megújult LoveStory II kádja, amely redesignja mögött önök állnak, jellegzetes belső öblös formáival és emotív designnal. Egy kicsit eltér a mai purizmus áramlatától és a világosan definiált élektől. Miért ezt a hozzáállást választották?
Igaza van, a mai trend inkább a kevésbé költséges és élesebb formák útján halad. De el tudna képzelni egy szögletes szivet? A LoveStory-nak saját története van. Az első modellt már 2002-ben kifejlesztettük az önök számára és a maga idejében szószerinti ikonná vált nem csak az Önök termelésében, hanem a teljes kádpiacon is. Ezért ismét ebből az emotív designból indultunk ki és a kád fenéken meg is tartottuk úgy, hogy az új LoveStory II is a romantikára és a két egymás melletti ember testi kapcsolatára irányuljon. Ez a kád szeretőknek való, mindenkinek, aki ki akarja élvezni a partnerrel való testi kapcsolatot. Egyidejűleg letisztultabb és egyszerűbb lett a vonalvezetése. Minden terméknél a letisztult forma és az egyértelmű design language felé törekszünk.